START

KOMMITTEER
ARKIV
KONTAKT
Släktföreningens ändamål är att verka för sammanhållningen inom släkten, ekonomiskt understödja medlemmar av de svenska ätterna Tham och Tamm samt i övrigt tillvarataga släktens intressen.

Medlemmar i föreningen är alla personer som födsel, gifte eller adoption tillhör de på Svenska Riddarhuset introducerade ätterna nr. 1508 Tham och nr. 395 Tamm.

En viktig uppgift för föreningen är att förvalta de medel som finns i stiftelser och fonder som är knutna till släktföreningen. Avkastningen på dessa medel delas årligen ut bl a i form av studiestipendier och bidrag till behövande. Vart tredje år genomför vi ett större släktmöte dit alla släktingar och deras barn samt respektive bjuds in till en gemensam släktfest (dag 1) och en kuturell eller släkthistorisk aktivitet (dag 2). Varannan gång brukar vi hålla till på Riddarhuset och varannan gång ute i landet.
STYRELSEN
TIDIGARE ORDFÖRANDEN